Checklist website content

De inhoud (ook wel content genoemd) van een website bepaalt waarde de van een website. Bezoekers zijn opzoek naar specifieke informatie of een bepaald product en verwacht kwalitatief goede informatie te vinden op jouw website.

Maar wat is kwalitatief goede informatie? Waar moet goede content aan voldoen? Hieronder volgt een checklist voor de inhoud van een website.

Checklist voor de inhoud van een website:

  • Actueel: De informatie op een de website moet up-to-date zijn, regelmatig worden bijgewerkt en bezoekers moeten duidelijk kunnen zien hoe actueel de informatie is.
  • Relevant: De informatie op de website moet informatief, waardevol, volledig en voldoende gedetailleerd zijn en de bezoeker toegevoegde waarde bieden. Erg belangrijk is om informatie (tekst en beeld) zo te verstrekken dat de twijfel en angst die de bezoeker heeft om zaken te doen met de aanbieder wordt weggenomen.
  • Meertaligheid: Als de doelgroep meerdere nationaliteiten heeft, moet de informatie in verschillende talen beschikbaar worden gesteld, moet rekening gehouden worden met cultuurverschillen en moet in de behoeften van alle klanten worden voorzien, ongeachte hun land.
  • Variatie: De informatie moet verstrekt worden in verschillende vormen (tekst, video, afbeeldingen), zodat de bezoeker de vorm kan kiezen die hij prettig vindt.
  • Nauwkeurigheid: De informatie moet kloppen, er mogen geen taalfouten in staan en de bron van de informatie moet duidelijk zijn.
  • Objectief (voor commerciĆ«le websites): de informatie moet op een objectieve manier worden gepresenteerd, zonder dat politieke, culturele, religieuze of andere overtuigingen een rol spelen. Natuurlijk realiseert een bezoeker zich dat een website van een commerciĆ«le organisatie uiteindelijk tot doel heeft een product te verkopen, maar binnen dat gegeven verwacht hij eerlijke informatie.
  • Autoriteit: De geloofwaardigheid van de website en het vertrouwen in de bron van de informaie worden groter als het fysieke adres van de organisatie wordt genoemd, duidelijk is wie de site betalen en wie de webbeheerder is, er netjes wordt omgegaan met copyright en de webbeheerder kan worden gemaild.
About Going Online

Mobiel vriendelijke sites scoren beter in Google

Volgende bericht
>